krokodiltorna

A “krokodil torna” minden gerincproblémát megold!

A krokodil módszert ausztrál orvosok fejlesztették ki, miután megfigyelték azt, hogy ezen óriás hüllők gerince mennyire fejlett. Ezután tanulmányozni kezdték az állat mozgását, életmódját, és ennek alapján kialakították azt a gyógytornát, amelyet a krokodilról neveztek el.

A módszer enyhíti a gerincfájdalmakat, mérsékli az elváltozásokat, helyreállítja, vagy megakadályozza azok kialakulását.

Íme a gyakorlatok az erősebb hátgerincért!

1. Gyakorlat

Feküdjünk hanyatt, a karjainkat tárjuk szét, vállszélességbe terpesszük szét a lábainkat, majd dőljünk oldalra 8-szor, előbb jobbra, majd balra.

2. Gyakorlat

Feküdjünk hanyatt, majd tegyük keresztbe a lábainkat, és így is dőljünk 8-szor jobbra, majd balra.

3. Gyakorlat

Feküdjünk hanyatt, és az egyik lábfejünket tegyük fel a másikra, majd előbb forduljunk ki 4-szer jobbra, 4-szer balra.

4. Gyakorlat

Feküdjünk hanyatt, emeljük fel a térdeinket, majd 8-szor jobbra, és ugyanennyiszer balra dőljünk oldalra.

5. Gyakorlat

Feküdjünk hanyatt, tegyük keresztbe az egyik térdünket, úgy, hogy az egyik legyen felhúzva, majd dőljünk oldalra 4-szer jobbra, és szintén 4-szer balra.

6. Gyakorlat

Feküdjünk hanyatt, mindkét lábunkat húzzuk fel a mellkasunkig, majd dőljünk 8-szor jobbra, majd balra.

 

7. Gyakorlat

Feküdjünk hanyatt, majd az egyik lábunkat kiegyenesítve emeljük fel, és maradjunk ebben a pozícióban 5-6 másodpercig. Ezt követően a másik lábunkkal is ismételjük meg a gyakorlatot.

 

Forrás: filantropicum.com

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.